lördag 12 april 2014

Kvinnor kan

Någon dag efter att jag hade flyttat in till
lägenheten vid byns huvudgata,
stängde macken som ligger tvärs över vägen.

Sedan dess har något saknats i byn.
Tills idag.

Min utsikt 

En av mina bästa vänner,
en kämparkvinna,
har i flera månader jobbat som ett djur
för att idag kunna öppna macken igen
- under kvinnlig ledning.

Kvinnor kan!


Jag är så himla stolt över henne
och är glad för varje kvinna som lyckas
starta eget i en bransch som kanske ses som manlig.

Knappt hade hon officiellt öppnat macken,
förrän de första bilarna ville köra in i biltvätten.


Mina söner gladde sig över att kunna
köpa kylda drycker "hemma i byn" igen
och hörde till de första kunderna.


En nästan vanlig lördagsmorgon
i en by någonstans i Tyskland.
För efter ett par timmar kändes det som
om macken aldrig hade varit stängd.

Kram

PS. Att bo vid en huvudgata ser inte kul ut, men kolla in i min
andra blogg och se vad man kan göra på bakgården

3 kommentarer: