tisdag 8 oktober 2013

Jag är tillbaka nu

Ja, jag lever fortfarande.
Kanske är det just för att jag har ett LIV
nu, som jag inte har bloggat sedan länge.

För de som undrar:
Ja, det är Herr Bennemann som är anledningen.
(samt en seg internetanslutning)
Jag vet inte hur jag ska kortfatta de senaste
veckorna med ett inlägg.
Kanske det räcker med en mening.

Jag har skrattat.

Det spelar ingen roll om vi tar tag i resterna
av de förra hyresgästerna....




...och gör det till en trevlig hörna.
Vi hittar alltid en grund att dra en vits
och vika oss dubbla av skratt.

Tänk att det faktiskt finns en person som har precis
samma humor som jag! 




Det här är "min" hörna av huset.
Till höger i bild, min dörr samt köksfönster, till vänster den
nysanerade uteplatsen där vi tar oss en kopp kaffe när det
inte är för kallt ute.


Köksfönstret och sensommarens
blommor längst väggen.


Här har hösten tagit över, men jag har inte
tid att sörja över det. Jag och Herr Bennemann
har gjort en hel del utflykter och "projekt" för att
fördriva tiden förgylla tillvaron.
Mer om det i nästa inlägg.

Jag är tillbaka nu!
Kram

15 kommentarer:

  1. wunderbar!

    margareta

    SvaraRadera
  2. Så roligt att veta, skönt att du fått ett liv tillbaka det är du mer än väl värd. Ser fram mot dina underfundiga inlägg och har saknat dem
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Livet leker och romantiken spirar, har jag helt fel så raderar du hälsningen va? Helt underart för dig!

    kram

    SvaraRadera
  4. Oj så det värmer hjärtat att läsa! Kram.

    SvaraRadera
  5. Hurra! Så glad för din skull och för att du är tillbaka! Vilken härlig uteplats!

    SvaraRadera
  6. Gott sei Dank für Herr Bennemann!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka... Det verkar sprudla om dig och det känns väl underbart..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Underbart Elle, du är värd detta. kraaaam/c

    SvaraRadera
  9. Hej. Så underbart med en glad Blogg. Kram på dig.

    SvaraRadera
  10. Meeen så härligt att läsa. Jag tar hellre färre inlägg från dig om jag vet att det beror på att du har ett glädjerikt liv med många skratt och projekt. Ha en fin fortsättning på resten av ditt liv!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Jag träffade herr Bennemann i helgen och det var en mycket trevlig man. Vi hade också en humor som matchade väldigt bra.
    En sak till: Jag tror inte att Karlssons klister skulle fungera bättra i det förhållandet *L*.
    Papa

    SvaraRadera
  12. Äntligen vännen, har du någon att spåna med/göra saker/ umgås med och som du säger; SKRATTA :) Du ser, det går att ha snyggt fast man bor i lägenhet <3 <3 <3

    SvaraRadera
  13. Det är andra gången jag läser ditt inlägg nu. Jag blir så glad att du har det bra. Och man kan verkligen se hur kreativa och driftiga ni har varit tillsammans. Att rensa ut skiten i hörnen kan verkligen göra underverk. :-)

    SvaraRadera
  14. Hittade hit visa desperat hemmafru! Trevlig blogg du har och så fint du gjort! Hit återkommer jag!
    M.E

    SvaraRadera