torsdag 8 augusti 2013

Vad håller jag på med...egentligen?

Man får nästan en lantlig romantisk känsla när man
ser mormors virkade överkast hänga på tork utanför
det gamla murgrönstäckta skjulet.


Men öppnar man dörren till skjulet är det allt annat än romantiskt.
Det gick inte att gå in ordentligt, för att hela golvet var täckt
med ..."skit".

När jag målade fönstrena, bad jag min granne att
avråda och förhindra mig från att utföra 
ytterligare tokiga idéer på och kring huset.
Och vad gör han?
Hjälper mig att utföra nästa tokiga idé....


Någon som kan säga vad det rostiga "skåpet" är? 
Vi gissar på ett gammalt kylskåp eller "rökskåp".
Vi har dock inte vågat öppna det. Vem vet....

Ibland undrar jag vad fan det är jag egentligen
håller på med och hur man kan börja rensa
ett skjul, som man egenligen inte har med att göra.

Efter att ha fyllt en jävla massa ett par
blå plastsäckar med huvudsakligen
tapetrester och kartonger, fick vi såpass
mycket plats över att våra cyklar kunde
ställas in.

Det blir en lite "spöklig" känsla bland alla
gamla och smutsiga saker i halvmörkret,
med spindelnät hängandes från taket.
Därför tycker jag att bilden på fönsterluckorna
gärna kan få vara lite spöklik.
Synd bara att man inte låter dem hänga 
kvar på huset.


Men utsikten är fin iallafall.
Jag tycker att försöket att laga dörren
med en bit av en apelsinlåda är riktigt lyckat.


Och eftersom min granne ännu en gång inte
har vett att avråda mig från ÄNNU ett projekt,
tar vi idag fram målarbunken och penslarna....

Alltså vet ni nu att jag fortfarande lever.
Frågan är bara om min stackars granne
gör det vid dagens slut....

Kram

9 kommentarer:

  1. Tjaa, det beror väl på nyfikenhet och äventyrslusta kanske?
    Sen tror jag du rensar ut "din skit" samtidigt (oooo så förståndigt det lät då!)

    Ha så kul ut i boden!
    Kram

    P.S. Du kanske håller på och skapar din skrifvarlya?

    SvaraRadera
  2. Alltså, snart kommer din hyresvärd behöva betala dig i stället för att du betalar hyra. LOL Men jag förstår att du vill göra fint runt omkring dig även om det inte är ditt eget och jag skulle gänra ha dig som granne. När jag flyttade hit var det flera grannar som pysslade om gården här men dom har flyttat och jag orkar inte.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är din personlighet och sinne för det vackra som driver dig, det och så ett stänk av galenskap som nu verkar ha skvätt över på din granne. Grattis! Galenskap utövas bäst i sällskap :)

    SvaraRadera
  4. Ah, nu börjar det kännas som om det här kommer att leda till något mer......jag fick en sån där känsla, bara.....du har något i dig, något kreativt som vill ut och det måste ut och sen kanske det blir nåt annat av det, jag har fått en sån där föraning.....Du har så mycket energi som kommit loss! Det måste kännas underbart!
    Det där täcket, förresten, det hade jag kunnat tänka mig!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  5. Vad du jobbar! Undrar hur detta ska sluta med skjul och grannar... Flyga luftballong vill jag också!

    SvaraRadera
  6. Skjulet är ju jättefint! Passar din stil, som huset du bor i också gör. Det finns en mening med att du flyttat dit tror jag :) <3

    SvaraRadera
  7. Ja, jag börjar också ana en fortsättning på det här, men visst måste det vara spännande att gå loss på skiten..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Sådana skjul kan gömma fina skatter...;-)
    kram Maria

    SvaraRadera