måndag 25 februari 2013

Ena problemet följer det andra

Är det inte det ena är det det andra.

I ett försök att lösa mitt bildproblem i bloggen
laddade jag ner Google Chrome i laptopen
jag skriver pa (problemet med ringen är inte löst)

Det gick!
"Ladda-ner-bild-knappen" fungerade!!

Tjohooo, tänkte jag och tog fram kameran
för att ta ett par nya foton. Solen sken och 
det var ett perfekt ljus för en perfekt bild.
Stoppade in minneskortet i kameran och ville
trycka av, när Mr. Canon menade att han 
inte alls kände igen det minneskort som han
sammarbetat med i evigheter.
Han vägrade alla försök till ett nytt samarbete.

Lite irriterad fumlade jag igenom mina gömmor
och lyckades hitta ett annat minneskort.
Hurra! Hurra!!
Det accepterades även av Mr. Canon.
Jippiiii!
Men...när jag tryckte pa utlösaren hände inget.

Kollade Mr. Canons bildskärm, som sade:
"Ladda batteriet...."

Det är nog inte meningen att jag ska
göra inlägg ibloggen, har jag en känsla av.

Ha en fin vecka!
Kram

13 kommentarer:

  1. Ibland blir man ju smått vansinnig på tekniken!

    SvaraRadera
  2. Hej! Nej men uch vilken otur! Men tror inte på det där att det är inte meningen att du ska inte blogga:) Önskar dig en fin måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Haha! Förlåt att jag skrattar men...... *fniss* Det påminner om när sambons farsa efter att ha stött på en älg mitt ute i skogen, kastade sig i bilen, hämtade filmkameran och chansade att älgen stod kvar. Och jodå, det gjorde den. Kameran startade. När han tryckte på "REC"-knappen dog den.

    Älgen stod fortfarande kvar och fånglodde på gubben... Hehe!

    Hoppas det löser sig för dig.

    Kram M

    SvaraRadera
  4. gör en NY blogg, t ex Firefox så funkar det. Ivarjefall för mej

    margareta

    SvaraRadera
  5. Det är visst meningen att du ska göra inlägg! Universum testar bara ditt tålamod. ;o))

    Och du tycks ju ha klarat det testet bra...

    ps: heja google chrome!! är nästan bästa polare med den nu...

    SvaraRadera
  6. Ohhhh teknikens under är tålamodsfrestande :o Phui!
    Hoppas att du snart får ordning på ringar, batterier och andra tekniska attiraljer. Ha de gott, kram, Cat

    SvaraRadera
  7. Öken!! Ibland ska allt jäklas...

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Men du...nu har det gått många timmar sedan detta inlägg skrevs, nu är väl din Mr. Canon laddad och klar. Ser fram emot en liten bild!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Du ska visst göra inlägg är!!!
    Det kommer lösa sig,prata med dom äldre barnen dom brukar kunna hihi...
    KRAAAM

    SvaraRadera
  10. Det är det jag brukar säga om vi ska åka någonstans nu för tiden, det är mest sladdar och laddare och minneskort och koder och grejer som ska med, annars står man sig slätt.
    Pust. Pust. Pust.
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Eftersom Herr Teknik (med tanke på alla krångligheter, så är jag helt säker på att det är en han) och jag inte heller är på speaking terms hela tiden, så har jag full förståelse för din frustrationa.

    SvaraRadera
  12. Det ät inte lätt när det är svårt. :)

    SvaraRadera
  13. Hej! Krya på hälsning för dina barn! Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera