torsdag 13 september 2012

Lite vått

Helgen var ju fin, men den nya veckan har varit
seg som tusan. Kanske är det vädret som gör
det. Temperaturerna har snabbt sjunkit och det
är grått och vått ute.


Vått blev det även inne,
när jag öppnade luckan till tvättmaskinen.
Pumpen har antagligen dragit sin sista suck,
så nu blir det till att antingen ta fram den gamla
tvättbrädan - eller köpa en ny maskin.


Jag beundrar kvinnorna från "förr" som varken
hade tvättmaskin, diskmaskin eller andra hjälpmedel
i hushållet. Fast jag tror inte att de var mindre 
lyckliga för det.


Jag skulle bli lite lyckligare om solen kunde
komma tillbaka och om tvättmaskinen
plötsligt - liksom katter - hade mer än ett liv.

Vad skulle göra dig lyckligare idag?

Kram

9 kommentarer:

  1. Jag tror snarare de var lyckligare förr...

    SvaraRadera
  2. Tänk att vi har likasinnade tvättmaskiner för våran trotjänare drog sitt sista varv i förrgår efter några v. med en maskin som lät som en stenkross (den kanske var det också..?!)

    Det som gör mig glad är att veta att mina vänner här i Blogglandia ändå mår ganska bra fast livet stöter på hinder efter vägen.

    Kramis från en Pockethexa som ska på ett storevent ikväll när Sv. största bokförlag ska ordna höstens event (enl. inbjudan) o där ska det både bjudas på vin, plockmat, en dj som spelar för oss o så ett hav av pocketböcker!!!
    Kan det bli bättre?
    Jo, om jag hade med mig någon gullig bloggare som är lika insnöad på det här som jag...vad säger du Elle ska du inte ta eftermiddagsflyget o komma upp o gå med mig, skulle inte det vara myyyysigt?
    O det skulle också göra mig glad! <;-p

    SvaraRadera
  3. En hel vecka där jag var bara ensam ensam ensam och fick jobbskriva ifred! och att nån betalade bort räkningarna för resten av året då ;-) Solskenskram!

    SvaraRadera
  4. Att hela familjen snabbt blir frisk!

    Ja, hur gjorde de förr? Slet ut sig i förtid förmodligen, men det gör ju många nu med!

    /Frida

    SvaraRadera
  5. På nåt sätt tror jag man hade mer tid för varandra förr, trots den slitsamma arbetsbördan. Sen hade man ju ett gäng barn, sådär 8, 10 stycken, som kunde dela arbetsbördan ;)

    Just idag skulle jag vara gladare/lyckligare om jag slapp min förkylning som eskalerat. Å så klart, att badrummet var färdigt... Eller varför inte, Önskar mig ett hus vid havet ;D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mindre stress, hade suttit fint faktiskt.

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Om jag tittar ut nu så skulle jag kunna tro att jag bor under vattnet....

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Ha en fin helg, Elle! Sådana fina bilder som du tar hade de inte förr i tiden heller... Jag skulle vara lyckligare om det var lite svalare. Nu mitt i natten är det drygt 24 ute och det må så vara, bara det att här inne är det drygt 28° och det är jättejobbigt.

    SvaraRadera
  9. Tvättmaskiner är en helt underbar och viktig uppfinning. Tänk vad den underlättar livet. :)

    SvaraRadera