fredag 20 januari 2012

Ännu ett paket

Julklappen häromdagen var inte det enda paketetet som skickats till mig. Jag hade även turen att vinna en hörbok hos Pockethexan, som nu utnyttjade tillfället genom att klämma ner ytterligare ett par böcker i paketet - och därmed gjorde mig till "pockethexa". Ingen skada skedd, lite hexa har jag väl alltid varit. Boken av Martina Haag klarade jag av under en regnig eftermiddag (dem fanns det ju gott om under julhelgen). Hörboken är jag inte färdig med ännu. Är tveksam till om jag orkar ta mig igenom Jan Guillous bok. Men man ska ge allt och alla en ärlig chans och om jag en dag har bra humör (vem vet, kanske ett under sker...) ska jag iallafall göra ett försök. Nu ska jag försöka ta mig tid till att skriva till Pockethexan om vad jag läst. ! Kanske jag tar mig i kragen och skriver ett par rader i dagarna. Den som väntar...osv..blabla...slutet gott allting gott...typ. Läser du gärna? Besök Pockethexans blogg!
Problemet med kommentarerna verkar vara löst. Jag bytte idag till Chrome och kan läsa kommentarerna i mina inlägg - utan att göra det över blogger. Och i skrivande stund löste jag nyss problemet med bokstaven å - som ju inte finns på tyska tangentbord. Hittade äntligen "lösningsknappen"! Nu kan jag skiva å genom att varje gång trycka alt+0229. Mycket jobb för lite, men det funkar iallafall. Haleluja, det här kan bli en bra dag trots allt.... Nu måste jag bara lösa problemet med varför texten inte delas upp som jag skriver det. Allt kommer som en enda lång ramsa i inlägget. Någon som har lösning även på DET? Vi hade åska, regn och storm i natt och jag ville egentligen lägga mig och dra täcket över huvudet igen. Men nu kanske jag stannar uppe iallafall och firar framgångarna jag haft med datorn idag. Tack för alla kommentarer under mitt krångel! Ha en skön fredag! Kram

8 kommentarer:

  1. Men guu vad du får paket! Martina Haaag, den skulle jag vilja läsa. Nån gång.
    Kan det vara så att du har alternativet HTML iklickat istället för SKRIV? I vänster övre hörna i inläggsrutan finns de alternativen, i det nya gränssnittet. I det gamla gränssnittet finns rutorna i höger hörna istället och där står Redigera-HTML och Skriv. Berätta gärna om det var felet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förut skrev jag alla inlägg i HTML. Kan jag inte göra det längre?
      Rutorna sitter till vänster...

      Radera
    2. Blogger måste ju ha stökat och bökat rejält med koden i deras senaste uppdatering. Prova att gå in i html-redigeraren (den du skriver ovan att du brukar skriva i) och lägg till en br-tagg där du vill ha ditt radbryt. http://www.w3schools.com/tags/tag_br.asp
      Tänk på att du skall använda taggen för xhtml d v s med snedstreck.

      Eller så delar du in dina textstycken i paragrafer. Startagg p sluttagg /p omgärdade av sådana här grejer <>.

      Detta skall man ju inte behöva hålla på med manuellt egentligen. Hoppas du får ordning på dina stycken. /Jenny

      Radera
    3. Ja, blogger har stökat till det ordentligt verkar det som.
      Tack för dina tips! Ska kolla det!

      Radera
  2. Mmmm. Böcker! Kanon! Grattis till din blogg också :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina böcker........ men hjälp till med dataproblemet kan jag inte stå till tjänst med, har själv ett tangentbord som är konverterat (mac)där t.ex Ö är under kolontecknet osv tog lite tid att vänja sig men det gick.

    Massa kärlek till dig......Malla

    SvaraRadera
  4. Waow jag kan skriva hos dig igen!!!
    Vad var det som var knas, jag tror inte att jag har gjort någon förändring av inställn. men det kanske du har?

    Vad kul att du inte försköt mig nu när jag var så fräck o lurade dig att bli Pockethexa (man blir det när man har läst en "hexpocket" (se Elles foton) som man får om man går med i min bokring.
    Men en 50% utdelning av mina skickade böcker efter några v. är inte så dålig o snart blir du nog sugen att läsa den tokpopulära boken om Korsriddaren Arn och hans älskade Cecilia, en klassisk kärlekshistoria där männen måste visa att de är män genom att gå ut och kriga i en massa år innan de kan få den de älskar...så gulligt!

    Men det ska bli grymt kul att få höra vad du tycker om boken "I en annan del av Bromma" som bl.a handlar om svenska kändisar som du kanske inte känner till men som vi gör desto bättre.
    För att inte tala om ljudboken som jag väldig, väldigt (snälla!!!<3) gärna få läsa en recension av den o hur det är att lyssna vs. läsa en bok.

    Kramis o hoppas att du har någon att ge dem till/från Pockethexan själv

    SvaraRadera