fredag 27 januari 2012

Jag fick ett mail....



...från DKMS
(Deutsche Knochenmarkspenderdatei)
En liten rapport över vad man nått under 2011.
Tack vare att så många har registrerat sig hos DKMS
har man under det gånga året kunnat ge 4.700 leukemipatienter
nytt hopp att bli friska igen,
för att man hittat passande stamceller
i registret.
(inte i registret, men registrerade personer
som har passande stamceller...ni vet 
vad jag menar va?)

Det är så enkelt att registrera sig.
Man måste bara lämna lite blod 
och sina personliga uppgifter.
Det tar ett par minuter, men kan
kanske rädda liv en dag.

Jag är registrerad.
Du med?

Ha en skön fredag!
Kram

7 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen, jag måste uppdatera mitt donatorskort.....

    Kärlek...Malla

    Ps Har du fått sol och värme än *blink blink*

    SvaraRadera
  2. Hmmm, nej, jag är inte med, mitt dontationskort ligger i min låda här intill och är fortfarande inte ifyllt....shame on me.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som att borde registrera sig. Eller hur?! Man måste väl inte dö, för att bli donator va? Jag menar, donatorskortet i Sverige handlar väl om vad man gör med kroppen efter att man är död. Stamceller kan man väl donera som levande? Hoppas jag.

    SvaraRadera
  4. Nej, som så många andra, inte blivit färdig...

    SvaraRadera
  5. Hej på dej min vän! Kul att se dig på besök i Åhus! En viktig fråga du tar upp. Så lätt att den skjuts framför oss utan ett fast och känt beslut. Själv har jag redan ett donationskort i min plånbok, har varit blodgivare med förut men nu vill de inte ha mitt blod längre med tanke på min medicinering.

    Ha det gott kram Ingela

    SvaraRadera
  6. Här hemma har vi ex Tobias registret men jag är inte med..men donationskortet har jag alltid med mig och har underrättat familjen om min vilja!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera