söndag 24 april 2011

Påskharen var här!

Jag måste nypa mig själv i armen...om och om igen...inte tusan är det "bara" april fortfarande??!!
Visst är det väl juni...minst?
Solen steker, det är vaaaaarmt *svettas* och det kan inte bli mycket grönare ute nu. Endast eken på granntomten är långsam med bladutvecklingen.
För min del räcker det som det är. Nu kan tiden stanna ett tag!

Fast det där äckliga gula pollendammet kan vi leva utan!!

Gårdagen tillbringade vi mest utomhus. Jag "smällde ihop" en fruktkaka till eftermiddagsfikat. Inget märkvärdigt alls, tar bara ett par minuter.
Köpt botten, lite frukt på och sen ett lager med "gelé" över.
Jag hann knappt hämta fram kameran innan kakan var uppäten.


Försvinnande god...

Igår eldades det här. I Tyskland kör man med "påskeld". Dalen var insvept i en rökslöja. Egentligen är det inte tillåtet att elda själv på tomten.
Men är inte regler till för att brytas? Vi var inte de enda som eldade.
Fast de som kunde konsten i att elda...alltså vi...gjorde inte lika mycket rök som de nere i dalen...

Klockan hann bli elva innan vi gick in, trötta och mätta.

Idag var det dags för påskharen att göra sin insats.

Plötsligt hade vi Choklad-buxbom...


och Choklad-lavendel!!


Det ni! Skörden var riklig!

Och försvinnande god...

Önskar er en fortsatt skön påskhelg!
Kram

4 kommentarer:

  1. Den delen med choklad som växer här och var i naturen tycker jag verkar riktigt trevligt! :)

    SvaraRadera
  2. Kan du skicka upp ett par sticklingar??
    Vi har också värme och det börjar bli väldigt grönt!
    Påskkramar!

    SvaraRadera
  3. Som sagt, jag gillar Osterhasen, men han har försvunnit här hos oss. Han brukade ha pengar med sig och det är ju aldrig fel.
    Vi här på västkusten eldar ju också på påsk men omständigheter gjorde att jag inte såg en enda eld igår, jag jagade hundvalp.....grrrrr.
    Ha det gott i sommarvärmen
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vi har tur att ha helt underbart väder här hos oss också. Jag vill bara sitta i solen och mysa, men har ju förstås tänkt att lite annat ska bli gjort också (läs: tvätta).

    Mysigt med påskharen, här var det skattjakt. Elda har vi inte vågat göra för det är knastertorrt, grillen har dock använts. Men guuu vad man äter, magen står ständigt i femtielva hörn.

    Hoppas att du haft en underbar påskhelg och njut för den är inte riktigt slut än!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera