onsdag 15 september 2010

Höstrabatt

Jag har ju inte visat månadens rabatt ännu!
Det här är septemberrabatten. Ni som inte sett mina månadsrabatter tidigare, kan kolla på tidigare inlägg här!


Finns inte mycket att visa egentligen, det har bara vuxit till sig lite. Jag hoppas verkligen att vintern inte blir för kall igen och att hortensian blommar nästa sommar.
Jag har gjort en del ändringar i rabatterna. Lavendeln bytte plats med en Hosta. Det är dumt att försöka ändra blommornas behov. Lavendel tål sol och Hosta vill ha skugga. Varför tro att motsatsen skulle vara bra?
Jag tycker nästan att Hostan passar bättre. Den är alltid fin. Särskilt när den är nyvattnad...




Ett av hortensiabladen har lagt sig som ett skyddande täcke över ängeln. Det börjar ju bli kallare ute, så ängeln är nog tacksam.
Jag är tacksam för de änglar jag själv har omkring mig, inte bara i prydnadsform, utan även goda vänner som ger mig stöd, värme och trygghet. Vissa har jag inte ens träffat i verkliga livet, men de har ändå blivit viktiga för mig. Andra finns i min närhet och ger mig en hjälpande hand när jag behöver det.
Tack, för att ni finns!


Ni känner min roliga sida, men jag har en allvarlig sida också som inte alla känner. Jag har genomgått ett par hårda månader, allt har kört ihop sig, den ena motgången har följt den andra och ibland har jag varit nära att dra täcket över huvudet. Men tack vare änglarnas hjälp har jag orkat stå på fötter och fortsätta att kämpa där andra för länge sen hade gett upp.
Bloggen har för mig varit en ventil, där jag har släppt ut mitt verkliga jag som kan dra vitsar och skratta och skjuta alla problem åt sidan för en stund. Det är viktigt att hitta de fina detaljerna i livet och det har jag kunnat göra genom mina inlägg.
Det är även viktigt att kunna skratta åt motgångar. Att hitta positiva saker i det negativa. För det finns nästan alltid en fördel med en nackdel...om ni förstår vad jag menar.

En god vän sade för ett tag sen till mig:
"Elle, du är som en blomma, men man måste vattna dig så att du inte torkar ut, du måste blomma!!"


Av samma vän fick jag en fin vattenkanna av zink (lite mindre än den på bilden) som symbol för vår vänskap. För vänskap är som en blomma, om man inte vattnar den dör den ut!

Glöm inte att sköta om era vänner ibland! Man kan behöva dem när man minst anar det!

Kram

PS. Jag har druckit lite vin, vet inte om det är anledningen till att mitt inlägg blev så allvarligt idag...*ler*

12 kommentarer:

  1. Så bra att änglar finns runt om oss. Visst är det viktigt med vänner! Att kunna hitta något positivt i det negativa är viktigt och gör att man fortsätter att orka.
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Tack för dina kloka o tänkvärda ord som du delar med dig!

    Vilken fin vattenkanna du fått av din vän, och dina rabattter är så fint fortfarande.....

    Hoppas att du får en bra dag!
    Kram T

    SvaraRadera
  3. Hej Elle,

    Tack snälla du för din kommentar. Alltid roligt att höra vad andra har för erfarenheter. Men jag känner att detta verkligen är drömhuset och sådana hus som jag letar efter kommer inte förbi varje dag. Jag är positiv och hoppas och tror att det bara några enstaka som har opponerat sig angående köpet och att bara dom lär känna oss och vad vi har att erbjuda bygden så ändrar dom sig.

    Mari

    SvaraRadera
  4. Änglar, så bra at de finns!
    Vänner, mycket viktiga! Vilken fin kanna du fått!
    Har en skön torsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Du skriver så fint Elle! (med och utan vinpåverkan;))

    Jag hoppas att det känns lite, eller mycket bättre nu för dig!!!

    Det är "så sant som det är sagt" att man kan behöva sina vänner när man minst anar det!!
    Tyvärr så rullar ju livet på lite för fort med barn och jobb mm mm så det blir alldeles för sällan man hinner med sina vänner!!!!:(

    Du skänker mig glädje med dina härliga inlägg på din blogg!!!!!!:D
    Njut av torsdagen!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Åh så fint. Jag frågade i en tidigare kommentar ifall rabatterna var dina eller om det var bilder från en utställningsträdgård, men nu fattar jag att de faktiskt är dina. Jättefint.

    Ang. din kommentar hos mig. Jag blir mycket glad av att höra att din hand fann en blyertspenna eller om det var tvärtom. Må det bli så snart igen.

    Och tack för fina ord!

    KRAMAR till dig.

    SvaraRadera
  7. Läser igen om vänner och änglar. Ja, så är det. Så fint skrivet. Jag har också flera av mina vänner på låååångt avstånd. Man ses därför sällan, men finns ändå nära. Kram igen.

    SvaraRadera
  8. In vino veritas!
    Vänner är det viktigaste man har, näst efter den närmaste familjen, är det riktiga vänner spelar avstånd ingen roll!
    Läcker färg på hostan. Den skulle passa in min samling på norrsidan, jag har samlat alla framför trappan. De är så himla fina nu när höstfärgerna kommer och lyser upp i det gröna.
    Ha de himla gott. Kram, catarina

    SvaraRadera
  9. Ja hostan är en jättefin växt. Nästan som en liten vän faktiskt; den växer frodigt och snällt både i rabatt och kruka från år till år, och är lika fin med blommor som utan. Fast det är klart, när vintern kommer så ser den ju lite deprimerad ut förståss...;-)
    Ha en skön dag,
    Kram, Maria

    SvaraRadera