onsdag 18 augusti 2010

Att glömma bort...

Att inte hitta sig själv eller att leta efter sig själv, trodde jag var ett stor problem...ofta glömmer man helt enkelt bort sig själv!

Men det finns tydligen de som verkligen har större problem med att glömma bort...men inte sig själv..utan - sina barn!!

Läste nyss om en pappa, som på hemvägen från Rumänien till Tyskland, gjorde en kiss-paus i Österrike, nära tyska gränsen.

Nu anar ni nog vad som kommer...


Mycket riktigt, när den tioårige sonen kommer ut från toaletten upptäcker han att pappa och farmor är borta!!
De hade kört vidare utan honom...och upptäcker detta först efter TIO MIL!!!!
Pojken stod i Österrike och pappan körde över gränsen till Tyskland!
Jag vet inte om detta kunde hända mig eller er...tystnaden i bilen skulle väl märkas?*blink*
Två vuxna människor som inte vänder sig om och räknar efter om alla är med??
Alltså, vi brukar köra med 1-2-3-4...alla ungar med!KÖR!

Men det värsta, tycker jag, är att pappan när han anmälde sin upptäckt hos polisen, trodde att han glömt pojken vid den ungerska gränsen!!!!

Jag letar gärna efter mig själv, bara jag slipper leta efter mina barn!

Kram

PS. Pojken blev bra omhändertagen av mackens personal och var ok!!

5 kommentarer:

  1. Ja du Elle man slutar aldrig förvånas. Själv har jag ju fem, och det är många, men aldrig har jag då glömt någon av dem... Så rädd den lille pojken måste varit...Önskar dig en skön dag!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Bara för att det låter som ett skämt måste det vara sanning ... stackarn som blev glömd, vilka tankar kan han ha haft?

    SvaraRadera
  3. ÅNGEST!!!! Stackars pojke!!

    Att tappa bort sina barn är ju något man fasar för när man tex tar med dem till något stor aktivitet typ Liseberg, Legoland eller dylikt! Men att glömma dem - det tror jag inte kommer hända!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Förra sommaren glömde en pappa i danmark bort sitt lilla barn i bilen-HELA DAGEN i sommarhetta. Ni fattar själv utgången :(((((((
    Kram Git

    SvaraRadera
  5. Oj!!! Sad, very sad...Stackars pojke!

    SvaraRadera