fredag 4 juni 2010

Morgonhosta

Jag har en god vän i byn. En sån där "riktig" vän, som man kan prata med allt om utan att vara rädd för att resten av byn vet det nästa dag. Med henne går jag ibland och promenerar. Hon har två stora hundar och är glad över att jag tar hand om den ena då.
Häromdagen uttryckte hon en önskan...hon skulle gärna vilja ta en promenad klockan fem...på morgonen!!!
Problemet är att hennes man gärna ligger och drar sig....
Jag tänkte...varför ska hon gå miste om denna egentligen rätt enkla önskan, bara för att hennes man inte kommer ur sängen!?




För tillfället har jag lite gräsallergi med hes röst och morgonhosta...och här en till Hosta på tidiga morgonen!

Igår ringde jag henne alltså och sade att jag gärna skulle vilja ta den där morgonpromenaden med henne...men inte klockan fem...först vid halvsex! Jag kunde höra genom telefonluren hur hon log och strålade över hela ansiktet.
Det finns nog inget lättare och billigare sätt att göra en annan människa lycklig!


Jag kan bara rekommendera detta...
Att se solen sakta stiga, höra hundratals fåglar kvittra, se dagget blänka i gräset och blommorna, höra rådjursungen skrika efter sin mamma...


Hund Emma, min kompis Anette, jag, hund Susi

Vi blev ståendes ett par gånger bara för att inse hur jäkla lyckligt lottade vi är som bor så fint!
Bättre sätt finns det nog inte att börja en dag på!


Önskar er alla en skön fredag!
Kram

5 kommentarer:

  1. Så härligt med en morgonpromenad! Visst är det som vackrast i naturen på morgonen, och då hör man alla ljud och känner alla dofter...Men lite skönt är det ju nog att få ligga kvar i sängen och sova lite till också ;).
    Trevlig helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig promenad. Jag slutar att jobba kl. 05.30 på morgonen. Kanske ska inför en morgonpromenad innan jag ska sova.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Kan nog vara skönt, bara man har tagit steget och lyckats kravla sig upp ur sängen, sedan är det bara att njuta av die schönen Naturen.
    Antar att det blir en repris imorgonbitti, då?
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Woaw vilka härliga morgon bilder. Själv är jag ingen morgonmänniska, men de gånger jag lyckas komma upp är det underbart härligt.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  5. Jag har en god vän i byn. En sån där "riktig" vän, som man kan prata med allt om utan att vara rädd för att resten av byn vet det nästa dag. Med henne går jag ibland och promenerar. Hon har två stora hundar och är glad över att jag tar hand om den ena då.
    web design and development vancouver ,
    wordpress development vancouver ,

    SvaraRadera