måndag 7 juni 2010

Välvattnade rabatter....

Jag hoppas att eran helg var varm och skön!

Här blev det invigning av ungarnas lilla "pool" som står på terrassen. Tonåringarna har vuxit ifrån detta och föredrog att bli körda in till det stora utomhusbadet.
Söndagen avslutades med lite regn som under natten övergick till "nu-häller-gud-ut-allt-vatten-han-har-över-oss-skyfall" kombinerat med en dundrande konsert av Thor själv! Min man, 16-åringen och jag formligen flög ur sängen av skräck. Hur de andra lugnt kunde sussa vidare är en gåta. 16-åringen menade att hela hans säng hade vibrerat!




Av "vädertekniska skäl" skjuter jag även på det utlovade inlägget av "månadens rabatt". Även fast blommorna nu har fått sig månadens vattenranson, vill jag nog se över rabatterna idag.
Det blir ett par bilder på ett av mina "kap" istället...jag tyckte att färgerna passade bättre till det lite höstinspirerade vädret. *ler*

Man har pratat om "tropisk hetta" till denna vecka...vad annars när allt vatten ska dunsta upp till himlen igen...? *ler*

Ni har firat nationaldagen och många av er försvinner ut i sommarlov.
Till er som trots allt fortfarande sitter vid datorn ibland vill jag bara tacka för alla gulliga kommentarer!!
Ha en skön dag!

Kram

7 kommentarer:

  1. Härligt att alla barn i alla åldrar fick bada på sitt sätt:)
    OJ...vilket skyfall och åskväder ni har haft! Här har det inte regnat i helgen.
    Men i dag är det lite så där halvmulet och lite kallare igen. Hoppas hoppas att det inte regnar på fredag för då är det skolavslutning!
    När slutar era barn?
    Där fick din man några plus poäng vá! Tipsa om rea på blommor:D Kan det bli bättre:D
    Ser framemot "månadens rabatt"!
    KRAMAR
    Eva

    SvaraRadera
  2. Så där typiskt.....Har jobbat hela helgen och då har det varit riktigt sommarväder.
    Nu är jag ledig i två dagar och dagens väder är molnigt och blåsigt....hm!
    Sofia är med sin klass i Vilsta och ska bada idag..Känner jag henne rätt så sitter hon med kläder och handduk på sig :)
    Var ute och sprang i morse och hade tänkt plocka med mej en bukett i farten....men måste ha sprungit väldigt fort för nån blombukett fick jag inte med mej hem....för inte kan det vara minnet som sviker !?? :)
    Ha en skön dag och hoppas solen skiner på dej!
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vädret här behöver jag ju inte dra.... det har Pernilla redan gjort ser jag:)
    Kan tillägga att de lovat "ryssvärme" här, vad nu det är.
    Så skönt att ni hann bada innan Tor kom på besök, det jag undrar över är bara, vilken pool du doppade dig i? Missade du den informationen, eller trodde du inte att den var intressant för oss? :))
    Själv badar jag inte om det inte är 27 grader....i vattnet.
    Ha en skön, härlig dag!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Det var vackert! Ja, regna får det göra nattetid och det skall bara märkas på att blommorna växer fint *ler*!
    Mina majskorn har jag kryddor på och blandar med ägg, tycker jag är gott ibland...:)

    SvaraRadera
  5. Hua, jag gillar definitivt inte åska nattetid. Vilken härlig lönn ;) Man blir glad av att bara se den.
    Här kom regnet lagom till lunch - men slutade när det var dags att gå hem.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  6. Här har varit en underbart solig helg. Fy för åska!!! Det gillar jag INTE. Kan faktiskt vara lite rädd då;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  7. Blixtar å dunder magiska under....ja lite läskigt är det med åska det är ju krafter man inte rår på.Här har vi så kyligt nu men det är bara att snällt vänta på värmen *ler*
    Vilka härliga färger på lönnen.
    Kram susanne

    SvaraRadera