torsdag 8 april 2010

En sur en...en süren?...en syrén!!!

Jag har erkänt det i tidigare inlägg och jag gör det igen...jag är en "morgenmuffel"! Jag kan inte översätta det, men det betyder att jag inte är speciellt social, ej heller leende eller spegelduglig. Det bästa är att låta mig vara ifred och först prata med mig efter minst en kopp kaffe. När ögonen inte längre är som streck, brukar vara ett bra tecken.
Var jäkligt glada nu för att jag inte visar er en bild på denna morgenmuffelkatastrof! Stackars min man! Särskilt innan man borstat tänderna också...*fniss*



Jag trodde att jag skulle kunna vila ut nu när ungarna har lov...men icke! Sjuåringen vaknar med tuppen och jag känner mig t o m tröttare än vanligt. Vilken j-a tysk tyckte att ungarna skulle ha två veckors lov?? Räckte inte en långhelg?? Ja, jag skriver TYSK och inte TYSKA, för det måste ju ha varit en MAN som kommit på detta. De behöver ju inte passa lediga ungar dygnet runt, här är ju kvinnorna ansvariga för den biten. Nej, istället kan männen komma hem från jobbet och beklaga sig över hur ansträngande dagen varit....
ånej, att ha ansvaret för fyra ungar dygnet runt i två veckor är inte alls ansträngande, nej, jag är trött för att...vädret är dåligt?


Ursäkta tonen, men när jag skriver detta, är jag fortfarande inte färdig med första koppen kaffe!
Jag är en sur en! Vädret gör det inte bättre...igår sprang jag omkring i t-shirt i solskenet och idag är det grått igen.

Vad som dock fick mig att bli jätteglad igår var min sürén...nej, syrén!!...som heter Flieder på tyska - inte sürén!!


Se, den har redan små knoppar!! Jag fick den av min väninna till 40-årsdagen förra året...nu erkänner jag att jag inte minns vilken färg blommorna har, men jag tror att de var ljust lila. Det blir en överraskning helt enkelt! Jag tror inte ens att jag minns att jag blev 40...så det blir väl en överraskning det med om jag blir det igen i år igen eller inte...jag blir väl en sån där 40+ tant de närmaste åren! *blink*

Just nu känner jag mig mer som 70+, ska försöka rädda dagen med ännu en kopp kaffe och hoppas på ett under!

Ha en skön oooons...nej, tooorsdag!! Man hänger ju inte med här efter alla helgdagar!

Kram

5 kommentarer:

  1. Jaa, du kan då beskrivd du gumman.:-)

    Jo, läkaren tror också på diskbråck. Ska väl på en utredning senare.
    Ryggen förstör ju allt man vill göra. Även om man har andra sjukdomar, så är ryggen i vägen mer när den smärtar.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Du är väldigt duktig som ändå haft dina fyra barn hemma i två veckor och inte ordnat alternativ vård åt dem!
    Njut och stå ut för vips så är de så stora att de börjar planera flytta bort hemifrån och då blir du säkert också lite upprörd! :)

    Ha en fin dag och njut av ditt kaffe samt syrenen!

    SvaraRadera
  3. Ja du är lika underhållande trots morgonhumöret*ler* Syrenen är ju något senare här (juni)men vi kanske får se din när den slagit ut....
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Åhhh, våren har minsann kommit bra mycket längre hos dig.
    Syrener också! Våra brukar inte komma förrän i slutet av maj och då blommar allt över på en vecka!
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Vem är snygg på morgonen med en urtvättad morronrock o håret på skaft? Inte jag iallafall...Fniss! Det är tur att man får sig en kopp kaffe eller två på morgonen så man blir "dräglig"....Vi är nog många som känner igen sig i det du skrev! Vilken underbar syren du fått i present....Det syns verkligen att ni ligger steget före med väder o vind! Önskar dig en riktigt trevlig o skön helg med bra morronhumör! Fniss! Många Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera