torsdag 11 februari 2010

Män i vita strumpbyxor...

Jag berättade ju i mitt förra inlägg om karnevalsgardet som kommer till skolan. Här är bildbeviset. Jag skulle just köra hem, men var bara tvungen att vända mig om, ta fram mobilen och snabbt ta ett kort för att visa er vad jag menar.

Idag är nästan allt möjligt! Lärarinnan är ett bi, dagisfröknarna clowner, bageriförsäljerskan är en indian...och så fortsätter det var man än går! Det är helt enkelt karneval och allt onormalt är normalt.

Som t ex...män...i vita strumpbyxor och röda skor...

Detta är "prinsen" (för det väljs en prins och prinsessa varje år) som står till vänster. Lägg märke till den långa fjädern i hans huvudbonad, den är säkert närmare 1,5 meter. Där gäller det att se upp när han vrider på huvudet!
Är han till höger (det ÄR en HAN) inte gullig, där han står med sin korg över armen. Alltså om han inte är lagd på ett visst håll, då vet jag inte.*blink*


Ja...det ÄR vuxna män(niskor) på bilden! *fniss*

Kanske lät lite negativ till karnevalen i det förra inlägget, men lite underhållssamt är det dock!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite karneval, skulle behövas i Haninge utanför Stockholm där jag bor!
    Verkligen fin och trevlig blogg du har måste jag säga och extra intressant blir det faktiskt att du bor i ett annat land, sådant är kul att läsa om!
    Tack för din långa och fina kommentar inne hos mig, innan jag började blogga så sa alla låt bli att ha för långa inlägg och skriv bara korta kommentarer, säger bara ha (ler) Jag har aldrig gjort som folk säger och därför så gjorde jag nu tvärt om istället och det verkar fungera bra, men visst är många rädda att skriva långa svarskommentarer så nu sista tiden har jag fått djäkligt långa och personliga mail istället. En Ära faktiskt att få folk förtroende!
    Blir faktiskt extra glad för din kommentar då du hittad in till mig och skrev en rad, de flesta kontakter har börjat tvärtom, men vi män betér oss ju som sagt lite "skumt" iband så det kanske är svårare generellt sett för en kvinna att skriva på en blogg som skrivs av en man, vet inte om det är så totalt sett, men i min värld så verkar det att vara så!
    Tyskland känns som ett land jag har missat att uptäcka, jag har läst mycket om Tyskland och dess historia åkt igen ett otal gånger, men faktiskt aldrig stannat för att uppleva ordentligt. Läste Tyska i 7 år men har tappat det mesta tråkigt nog. Min Dotter har en halvtysk pojkvän hans Mormor har flytat hem till dem ifrån Tyskland så när vi var där på middag så råkade jag säga "ich liebe Wurst!"
    Hon höjde lätt på ögonbrynen när jag sa det, att älska korv på svenksa och tyska har visst sina olikheter! (ler)
    Min Fru är som sagt lite "risig" just nu så jag har tagit ledigt ifrån jobbet för att hjälpa henne lite extra. krigade i många år för att få det som betald rättighet, så nu har man ätnligen efter mer än 10 års juridisk kämpande vävt in en slag ersättning i hennes handikappersättning. Jag ska inte plåga dig med detaljer!
    Som sagt trvlig blogg du har och roligt att du tittade in, hoppas verkligen att vi "ses" mer här i bloggvärlden, jag är inte blyg av mig så nu knåpar jag in mig som följare till dig och din blogg! Ska nu pordna lite "lättlunch" åt Lilla frun sedan ska jag läsa lite mer i din blogg och se vad du hittar på för bus om dagarna! (ler)Ha en fin dag och
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera