torsdag 18 februari 2010

Svart och grönt är fint och skönt

Här har det varit fullt upp. Har haft en del att fixa under förmiddagarna. Var inne i "stan" och gjorde en del ärenden. Passar på att visa er hur caféet ser ut - utsidan iallafall. Häromkring är det väldigt vanligt att gamla hus är klädda med skiffer. Det var lite ovant i början för mig med allt det svarta, men numera tycker jag att det kan vara riktigt fint.


Under eftermiddagarna har jag fullt upp med lekande ungar. Idag hade jag även två kompisar, förutom mina fyra egna. Men nu börjar det lugna ner sig och jag passar på att erbjuda er lite vårkänsla, för idag har solen skinit nästan hela eftermiddagen.



Vilken skillnad lite sol gör för humöret. Genast känns allt lättare. Vet knappt om jag vågar hoppas på mer sol till imorgon. Upptäckte att pärlhyacinten jag köpte förra veckan, nu börjar slå ut. Satte den i ett stort glas och dolde den trista blomkrukan med en vanlig grön serviett. Den gröna färgen lyser upp på bordet och ger lite vårkänsla.




Jag hoppas att ni hade det lika fint i Sverige idag.
Kram Elle

6 kommentarer:

  1. Hallå där kära du!!

    Tack för lite vårbilder, det kan verkligen behövas!! Här på the Island är det snöstorm och det ska fortsätta att snöa hela helgen!!! Jag blir sååååå trött!!!

    Thank God for Internet :)!!

    Stor kram från mig till dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för kommentarerna, det är sådant jag blir glad över faktiskt! Just när man märker att man "finns", för det gör man ju när någon går in och "tittar till" en för att se om man "lever"!
    Just det här med att se om någon "lever" är tufft, jag har ju även min andra blogg www.jernsaxe.blogspot.com och där har det nu under 1,5 års tid hänt 8 gånger att "vänner" dött, ja så blir det när bloggtemat är smärta, sjukvård och cancer! Ja, klockan är nu 5 på morgonen så jag ska inte bli alltför djup denna arla morgonstund! (ler)
    Ser att du precis som jag har fullt upp på ditt "schema"! Ja, så är det väl hos det flesta, men några av oss har kanske mer eller mindre att göra och man ska vara försiktig att jämföra varandras liv och lägga in värderingar i det!
    Blogga är i vilket fall som helst en skön avkoppling tycker jag! Fast uppriktig så har jag inte tid att skriva så mycket som jag skulle vilja, jag skulle vilja göra några konst/design/möbler inlägg om dagen! Minst! (ler).
    Har petat in ett litet morgoinlägg redan faktiskt, vet ite hur det blev, men kanske någon "konstnärsjäl" känner som jag och hör av sig! Vardagen är alldeles för tråkig och de fins de som härligt svenskt säger, man behöver väl inte ha kul jämt! Jo, faktiskt, det ska vara målsättningen, jag strävar efter det, men det inebär ju inte att man plockar bort livets allvar! Ja, nu ska jag inte sitta här och skriva sanningar! (ler) Du är ju en klok tjej Elle och vet säkerligen vad jag menar!
    Ryser när du skriver pappersarbete, höll på att få ett administratift jobb för ett tag sedan! Hjälp! (ler)
    Fast jag skulle nog kunna busa till vardagen därmed, på gott och ont! Funderar på om jag ska önska digen en fin Fredag och en trevlig helg, men så har jag en känsla av att vi kanske hörs under dagen och då kan jag ju spara med att säga så nu?
    Fast man vet ju aldrig! Kanske bäst att önska just en skön Fredag och en Trevlig Helg redan nu, det är ju ingen katastrof om man gör det två gånger!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  3. Hej Elle!

    Vet du att idag snöar det igen hos oss, men solen tränger fram och det är riktigt vackert. Docj inte lika skönt ute för det blåser och är över 10 minusgrader, brrr.

    Tänk vilken skillnad det är när allt blir klart i ett hus. Jösses när man ser tillbaka på renoveringen så är det ju otroligt vad man kan göra:)

    Ser att du har fullt upp du också med barnen. Jag har ju bara två, men det är alltid någon kompis här så det blir ju full rulle mest hela tiden.

    Ha en riktigt skön helg nu i Tyskland. Hoppas solen fortsätter lysa.

    kramar Karin

    Ps de mörka husen ser jättefina ut.

    SvaraRadera
  4. Hej Elle! Antingen skriver jag jättelång eller jättekort till dig nu!
    Skriver kort, men koncist!
    Dina kommentarer gör min blogg! Stort Tack!
    Hoppas du nu inte blir upprörd när jag nu gjort ett inlägg och i princip skrivit ner en hel yrkeskår, inte likt mig, men det har blivit för mycket av den "varan" nu, människor "cyniska" och utan känsla!
    Ha en fin Fredagskväll!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  5. Hejsan,
    när vi vaknade i morse vräkte snön ner och det säkert 10 cm till:( Men sedan kvicknade solen till och sken hela dagen.
    Jag gillar svart skiffer jättemycket, det ser så gemytligt ut.

    Och du har så rätt så, bilden på min dotter är från julmarknaden i Lübeck 2008. Hon och jag var där och hade det mysigt.
    La till mig som följare, trodde jag hade gjort det redan, hade tydligen missat det.
    Ha en riktigt trevlig helg.
    //Camilla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Här har det snöat hela dagen. Det verkar inte finnas något stopp.
    Det ser lite mer vårlikt ut hos er.
    Vårlängtan är stark nu. Ska plocka in några grenar och buskar från träd i trädgården som får slå ut i köket i väntan på..
    Ha en trevlig helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera