söndag 24 januari 2010

Varma hjärtan

Ok, jag medger, det var inte med glädje jag öppnade ögonen imorse för att upptäcka att det snöar igen. I veckan hade det töat rejält och man kunde äntligen se gröna ytor igen. Men nu är det slut med vårkänslorna igen.
Alla är trötta, snoriga och mer eller mindre lustlösa. Men idag är det ju söndag, så man är ju egentligen inte tvungen att göra något.
Vilodagen helt enkelt.


Här i Tyskland är vilodag vilodag, tro inte att ni kan föra oväsen eller jobba!! Här är det t ex FÖRBJUDET att klippa gräsmattan en söndag!!! Ok, idag skulle jag väl inte tänka på det, men en fin sommardag kan man glömma det - iallafall om det är söndag. Allt som för oväsen är inte önskvärt en söndag. Man är väldigt noga med det här i Tyskland.
Man är även noga med att utöva sin tro. Här är kyrkan full - varje söndag. Inte bara till påsk eller jul.
Många ber bordsbön innan maten, även på dagis gör de det.

Idag hade jag inte orkat jobba iallafall, så jag utnyttjar vilodagen till att ta det lugnt. Gjorde ett par våfflor till kaffet. Här äter man dem ofta med varma körsbär och grädde. Ett alternativ är även pudersocker.


Kanske inte de vackraste våfflorna man kan tänka sig, men...mmmm, goda var de!

Önskar även er en skön "hjärtlig" söndag!

2 kommentarer:

  1. Mmmmmmm....nu är jag där igen! MÅSTE bara kommentera alla dina "ätbilder". I dag har jag haft en riktig ät dag....bara skräp!
    kramkram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för den fina kommentaren hos mig. Roligt att hitta till din blogg! Jag älskar våfflor, så himla gott! Jättefina bilder! Hoppas du har haft en riktigt härlig helg! Kram Anna ♥

    SvaraRadera